Estic buscant un tallafocs gratuit, segur, efectiu, que no consumeixi gaires recursos, que no atabali gaire amb missatgets en finestres de notificació (només els mínims necessaris) i que sigui fàcil d'indicar quines aplicacions es poden connectar a internet i quines no.
De moment estic fent servir un que es diu Sygate Personal Firewall (o algo així) i la veritat és que n'estic força content, ja que compleix tot el que bscava en el parragraf anterior. El problema és que es veu que ja és bastant vell, el va comprar Symantec i ja no li ofereixen suport, i es clar, no s'actualitza gens, amb lo qual sempre és vulnerable a noves amenaces.
Així doncs, en coneixeu algún que em pugui anar millor? o potser hauria de continuar amb el Sygate un temporadeta més?
Tens dos alternatives mes, deixant de banda el tallafocs del windows.
Pel q fa a les actulitzacions, en un tallafocs no importen tant, simplement son per a corregir vulnerabilitats que el permetin finalitzar per part de virus, etc...
=>De gratuits per software, tens el ZoneAlarm (en espanyol), el gratuit per excel·lencia per mi, o el Comodo Firewall Pro (en angles) que es el que uso actualment. Lo dels missatges atabaladors, depen de com els configuris basicament, i si marques la opcio de recordar la tria, a la llarga ja ni el notes que el tens el tallafocs.
Si uses el del Comodo, no activis el defense+, ja que aket et cosira de missatges, i a part, mentre esta en aprenentatge ralentitza l'inici de les aplicacions...
=>Una altra opcio, es usar el del teu router, si es que en tens i/o en disposa, pro amb el problema que has de saber molt be quins ports obrir, i tancar, amb el que crec q akesta no es la opcio q busques pel q dius...
Has de pensar si el tallafocs que vols el vols que estigui en el mateix ordinador en el que hi tens les dades (sigui windows o linux) o vols tenir-lo en un ordinador que serà el que estarà conectat a la xarxa de tal manera que del router a les dades primer t'hauràn de passar pel tallafocs.
De totes maneres, aquesta segona opció crec seria fer-li un cop d'ull als IDS
Depèn de quins resultatsd vulguis obtenir es millor un o altre.
EDITO: Per pròpia experiència el ZoneAlarm el recomano, ara, si no el configures bé, el avisos t'estaràn saltant cada dos per tres.