He instal·lat una nova impressora Epson DX4400 al meu Windows XP, que està en versió catalana. Els diàlegs d'instal·lació apareixen en castellà, però el programari em queda instal·lat amb la versió alemaya, sense haver-me ofert cap mena d'opció. 1) Sabeu com puc "desactivar temporalment" la catalanitat del XP per intentar fer la instal·lació en l'entorn XP castellà "puro y duro"? 2) Algú creu que això em resoldrà el problema? Mercès!
el motiu del comportament descrit ha estat un error de maniobra de l'usuari, sense cap mena de relació amb el software en català.
Els detalls no tenen cap mena d'interès per a aquesta comunitat.
Per tant, proposo que el moderador elimini aquesta entrada del fòrum, en nom del reciclatge de residus i la sostenibilitat...
T'hi has trobat alguna altra vegada a l'hora d'instal·lar programari nou en el teu PC. És a dir, això que expliques t'ha passat amb altres programes multilingües com pot ser el Nero 7 Premium o l'Office 2003?
Una causa que podria haver provocat aquest fet és que el teu Windows, legal o no, sigui una versió espanyolitzada, però no completament.
Darrerament he comprovat en PC’s d’amics i coneguts comprats recentment, en especial els que porten Windows Vista preinstal·lat, que el fabricant del PC, portàtil o de sobretaula, ha instal·lat una versió anglesa o alemanya del sistema operatiu que està parcialment traduïda al castellà i que, aparentment, funciona amb el castellà però que, quan utilitzes el Windows, determinats quadres de diàleg, menús contextuals o pantalles apareixen en l’idioma natiu del Windows, és a dir, en anglès o en alemany.
Això passa quan instal·les programari nou com el cas que ens expliques, encara que l’error, com diu el company, podria ser una falsa maniobra en la instal·lació en acceptar determinada opció que no hauries d’haver acceptat en instal·lar el programa.
És una queixa que vull plantejar a revistes especialitzades com Computer Hoy ja que crec que aquesta pràctica que descric és bastant deshonesta, ja que molta gent es troba indefensa quan els quadres de diàleg del Windows li comencen a aparèixer en anglès i no entén aquella llengua.
Trobo molt descarat que ja que els fabricants venen els seus PC’s amb el SO preinstal·lat i no en donen l’opció d’adquirir un PC lliure, sense cap SO preinstal·lat que, a sobre, t’imposin un programa que no està completament traduït en la llengua del país on es comercialitza. Ja no demano que vinguin en català, cosa més difícil encara, però sí que vinguin en la versió espanyola totalment traduïts.
Què passa amb tot això? O és que el Windows Vista adoleix d’aquest defecte a part dels molts altres que se li atribueixen? A veure si resultarà que Microsoft ens està donant gat per llebre i ens obliga a comparar-li un SO que no està complement traduït, burlant la normativa europea i de protecció dels consumidors? Si és així, crec que des d’aquí hauríem de denunciar aquest frau i si sou més els que us passa el mateix que al company, publiqueu-ho en aquestes pàgines.
Quant a la possible solució que demanes, prova a desinstal·lar el programa i a tornar-lo a instal·lar aturant-te en cada pas que facis i assegurant-te de no acceptar pantalles a cegues ni opcions que no vulguis.
Bona sort. Pensa que si el problema és culpa d’això que acabo de plantejar, crec que té difícil solució com no sigui formatar el disc dur i reinstal·lar un Windows XP net i polit, però que sigui en la versió complement traduïda a l’espanyol, que sé que n’hi ha, perquè jo en tinc una.