Moderadors: jordis, Andreu, cubells
Bona tarda Roger
Permet-me que em presenti. Em dic Albert Cabello i soc responsable local de desenvolupament del Windows a l’estat Espanyol, treball que faig a Barcelona. Entre les meves responsabilitats està la d’assegurar-me que el Windows compleixi amb les expectatives dels nostres usuaris, incloent-hi la adaptació y desenvolupament de funcionalitats locals especifiques així com la traducció de la interfície d’usuari en els diferents idiomes de l’estat.
M’ha arribat des del centre d’atenció al client el teu comentari en quant a la qualitat i la extensió de la localització al català del Windows Vista. Com saps, el paquet d’interfície d’idioma en català es una actualització sense cap cost addicional per usuaris del Windows Vista (i també XP) que proporciona una interfície d’usuari traduïda per al conjunt d’aplicacions i funcionalitats més àmpliament utilitzades. Com es tracta d’una traducció parcial, hi ha eines i components del sistema que per ser més avançats es mostren en el idioma base del Sistema Operatiu, en aquest cas en espanyol o francès (per als usuaris que tenim a la Catalunya Nord)
El Windows es un programari molt ampli en les seves funcionalitats i molt complex de traduir i en som conscients que la solució de localització parcial que tenim ara per ara per al català no es perfecta. En aquest sentit, t’agraeixo qualsevol comentari que vulguis compartir amb mi en quant a quines funcionalitats o aplicacions addicionals dintre del Windows haurien de ser traduïdes segons el teu criteri. Des de Microsoft estem continuament monitoritzant les necessitats del nostres usuaris i escoltant els seus comentaris per tractar de proporcionar solucions que s’adeqüin millor a les seves necessitats per versions futures del Windows.
Per altra banda, per qualsevol errada de traducció o cosmètica que hagis trobat en utilitzar el paquet d’interfície d’idioma per al Windows Vista, simplement envia’m una imatge de la errada amb una petita descripció de com l’has trobada i mirarem de solucionar-ho.
Moltes gràcies pels teus comentaris,
clotet ha escrit:Bé, jo vaig enviar un missatge a Microsoft per aclarir si ampliarien la traducció o si en un futur hi hauria un Windows natiu en català. M'han respost això:Bona tarda Roger
[...]
Moltes gràcies pels teus comentaris,
Per la meva part, la solució es diu linux, que ara que ja m'hi he acostumat, puc fer el mateix que en Windows, més barat i ràpid![]()
Salut!
ramonPerladas ha escrit:bé, no és que estigui en favor de microsoft, ni molt menys, perdoneu-me, però la veritat és que, jo preguntaria a openoffice.org, està traduïda l'ajuda al català? o s'ha de llegir en castellà? i jo conec a moltes distribucions de linux que només es poden descarregar en anglès o castellà, potser microsoft no aposta massa per l'idioma català, però jo penso que en aquest sentit està al mateix nivell que linux i el software lliure en general, ho sento dir però és així, és més hi programes de software lliure com firefox que es poden descarregar en valencià blavero!! no siguem hipocrites, si Catalunya un dia és una nació independent, se'ns respectarà, sino seguirem rebent el mateix tracte, és igual que sigui microsoft, linux, openoffice o el que es vulgui, i ja no diguem res d'apple!!!
Eze ha escrit:Em sembla molt bé tot això que expliqueu sobre gnu-linux, jo crec que com a sistema operatiu no té res a envejar a windows......quin és el problema? si el 90% dels usuaris usen windows per alguna raó serà, us la diré, no hi ha programes, ni drivers ni res.... no us enganyeu, vivim en un món windows, els nanos demanen als seus pares un ordinador xq volen jugar amb el fifa 2007 i parlar amb els seus amics pel messenger,jo vaig tenir un temps instal·lada una versió de linux (SuSe) amb el disc dur particionat, però no´em podia connectar a internet, (el modem que tinc de telefonica només té un CD amb drivers per windows), no em reproduïa ni DVD ni MP3, (són formats propietaris) i l'impressora no me la reconeixia, i els jocs que vaig trobar eren com per la sega de finals dels 80, en fi, linux està molt maco però ara per ara no es pot fer quasi res amb ell. no hi ha programes, ni els creadors de virus se'n preocupen de fer-ne cap per aquest sistema. Pels servidors i empreses doncs molt bé, però l'usuari domestic qui veu l'ordinador com un centre d'oci no es passarà mai a linux.....
per jugar al fifa: wine, cedega o (en cas extrem) windows virtualitzat dins de linux
Eze ha escrit:Em sembla molt bé tot això que expliqueu sobre gnu-linux, jo crec que com a sistema operatiu no té res a envejar a windows......
quin és el problema? si el 90% dels usuaris usen windows per alguna raó serà, us la diré, no hi ha programes, ni drivers ni res.... no us enganyeu, vivim en un món windows, els nanos demanen als seus pares un ordinador xq volen jugar amb el fifa 2007 i parlar amb els seus amics pel messenger,jo vaig tenir un temps instal·lada una versió de linux (SuSe) amb el disc dur particionat, però no´em podia connectar a internet, (el modem que tinc de telefonica només té un CD amb drivers per windows), no em reproduïa ni DVD ni MP3, (són formats propietaris) i l'impressora no me la reconeixia, i els jocs que vaig trobar eren com per la sega de finals dels 80, en fi, linux està molt maco però ara per ara no es pot fer quasi res amb ell. no hi ha programes, ni els creadors de virus se'n preocupen de fer-ne cap per aquest sistema. Pels servidors i empreses doncs molt bé, però l'usuari domestic qui veu l'ordinador com un centre d'oci no es passarà mai a linux.....
Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 40 visitants