Moderadors: jordis, Andreu, cubells
a2a ha escrit:Perdó per l'ignorància, però...
Què és un paquet LIP?
KuBe ha escrit:estaria bé alguna cosa per fer paquets com els que hi ha al windows vista ultimate.
deixa canviar completament l'idioma de tot, són paqets de 400mb, però només es van crear en castellà.
KuBe ha escrit:estaria bé alguna cosa per fer paquets com els que hi ha al windows vista ultimate.
deixa canviar completament l'idioma de tot, són paqets de 400mb, però només es van crear en castellà.
boigandorra ha escrit:Hola Carles-847,
Dons tens raó, em sabries dir a on m'haig de dirigir per correu electrònic per tal d'enviar una sol·licitud a la Generalitat? I de quina manera haig de presentar aquesta sol·licitud?. Evidenement demanaré un MUI per al Windows 7. I animo a tothom a fer-ho.
Gràcies per avançat.
L'única manera de fer que això canviï és que a Catalunya tot el que acabo de dir creï polèmica, que Anodrra es quedin sense turistes catalans per culpa de tot això. I t'ho prometo que el Govern d'aquí es posarà les piles. I el millor crec seria que Televisió de Catalunay fes un reportatge com deu mana reflectint el que dic, en horari de màxima audiència. Ah! i repetir el reportatge,... veuràs com crearà polèmica... veuràs com es posaran les piles. A part que després del reportatge si la Generalitat parla amb el Govern perquè a Catalunay només es parla d'això, no els hi quedarà cap altre solució.
boigandorra ha escrit:Hola de nou Carles-847,
Abans de res, dir-te que estic totalment d'acord amb tu i que des de la meva humil posició faig el que puc.
En primer lloc informar-te de que l'IVA sí existeix a Andorra. A partir d'aquest any 2009 Andorra deixa de formar part dels països dits "Paradís fiscal". l'IVA aquí porta el nom d'ISI. I tenim una llei de comptabilitat nova, la qual regualitza totes les taxes que hi ha a Andorra.
En segon lloc i ja et parlo personalment: Mira visc al Pas de la Casa (Parròqui d'Encamp)és a dir, on estan ubucades les pistes de GranValira. Ara mateix t'explico perquè passa tot això que dius, que tens totalment la raó:
- És penós, tots els cartells estan en francès (la llei andorrana del català obliga a tenir tots els cartells per molt petits que siguin en català). Qui ho fa? Ningú. On està la inspecció? Enlloc.
- La llei andorrana obliga a tindre a dins d'una botiga com a mínim una persona que sàpigui parlar català per atendre un possible públic de parla catalana. Resultat: el 3% de les botigues tenen personal que parla la llengua del país. La resta només saps parla francès, castellà o potuguès (majora francesa) i es pensen que viuen a França, no saben res de l'actualitat andorrana, s'aprofiten de nosaltres i passen de tot. És a dir, és una sevla, al turístes se'l tracta com una merda.
- He vist jo mateix en primera persona que turistes catalans, han hagut de marxar d'una botiga de roba perquè no els atenien en català. I els botigues no feien cap esforç per parlar-els-hi en català, tot en francès.
- Jo mateix he denunciat un quiosc per no haver-me parlat francès(pq la llei andorra ho permet). Resultat: no els han multat
- Les multes per no atendre en català van: avís, i després suma de diners que es va incrementant segons els número d'avisos
- La llei andorrana diu: si un canal de televisió vol subtitular, ha de subtitular-ho tot, sinó no pot subtitular res. És a dir: que si vols posar subtítols poses subitols amb totes les llengües i sinó no. Què fa Andorra Televisió? Subtitular l'anglès... tret del francès, català, castellà i portuguès. On estan els inspectors? Enlloc.
- El Govern d'Andorra té l'obligació de proporcionar classes gratuïtes a tots els immigrants o qualsevol altres persona que vulgui aprendre català. La meva mare la vaig obligar a anar a aprendre català --> Resultat: Al Pas de la Casa no hi ha classes de català. (I diu que sí, però menteixen)
- El Servei de Política Lingüística i el Govern encara no s'ha interessat en fer que els joves estudiants parli habitualment la llengua del país. La majoria parla castellà. A Andorra si entres en un centre educatiu trobaràs tothom parlant castellà i una minoria català o l'idioma del centre. On estan les campanyes publicitàries, on està la concienciació? Enlloc.
- Gràcies a Eurovisió vam demostrar que la música catalana pot passar fronteres. Els Anonymous van ser votats per majoria, per tots els joves finlandesos. De fet la televisió finesa els va demanar que fessin una actuació per l'eurojunior. I ara els Anonymous es veuen obligats a cantar en castellà o anglès si volen passar fronteres. A part, que l'actuació de Gisela en quant a llengua és penosa.
- Si entres en quasevol botiga de les parròquies baixes : Sant Julià, Andorra la Vella o Escaldes-Engordany tindrà pràcticament el 50 % de seguretat de que t'atendran en castellà.
- Per buscar feina és obligatori parlar català. Llavors què fan les empreses? Dons als periòdics posen que cal saber parlar català,... (imatge només) i després quan et presentes a l'entrevista et diuen que no és obligatori i et contracte. On estan els inspectors? Enlloc.
- Bé com pots comprovar, al Govern andorrà se li passa pel cul el català. Hi ha un munt d'irregularitats. És increïble que l'únic país del món on la llengua única i oficial és el català i no saben imposar-se. És increïble que sempre haguem d'esperar que Catalunya ens ajudi (jo ho agraeixo, i si no fos per vosaltres no se pas a on estria), què passa que no podem dir-li als senyors de la Comunitat europea que callin la boca perquè som un país i punt, i que el nostre idioma es el català i punt i que si no els hi agrada que es facin...
- I ara com no vingui el gorven andorrà a dir-me que no tenen autoria, que és mol més fàcil, que Catalunya obtingui un sí que no pas Andorra. Ho sento molt si no fos per Andorra, a la ONU no s'hi parlaria català, i això no és pas una excusa.
- Faig traduccions de programari en català, m'han fet dues entrevistes: una per la premsa i una altra per la ràdio. M'ha trucat el govern per ajudar-me? No.
- I és contenten de posar-ho tot en català més un idioma. (cal perquè els francesos això en els seu país ho fan sergur)
- Estic escolaritzat en una escola francesa i veig tots els dies com ens inculquen el francès de manera forçosa i menypreuant el català. Per no dir que només els professors d'Història Andorrana i català saben parlar la llengua del país. la resta de professors s'expressen en francès i molts d'ells porten més de 20 anys en els país.
Saps el pitjor de tot és que la Generalitat de Catalunya hagi de fer enquestes per saber com va la situació del català a Andorra. I trobar-nos amb xifres efereïdores de l'estil: Només un 40% de la població parlar català.
I si et dic una cosa: L'única manera de fer que això canviï és que a Catalunya tot el que acabo de dir creï polèmica, que Anodrra es quedin sense turistes catalans per culpa de tot això. I t'ho prometo que el Govern d'aquí es posarà les piles. I el millor crec seria que Televisió de Catalunay fes un reportatge com deu mana reflectint el que dic, en horari de màxima audiència. Ah! i repetir el reportatge,... veuràs com crearà polèmica... veuràs com es posaran les piles. A part que després del reportatge si la Generalitat parla amb el Govern perquè a Catalunay només es parla d'això, no els hi quedarà cap altre solució.
Ho sento molt per allargar-me i sento, per haver-ho publicat aquí però volia fer-ho públic. Gràcies pels enllaços em posaré a fer les cartes corresponents per a que facin un MUI pel windows 7 en català.
Boigandorrà
Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 61 visitants