Hola, Tinc un p 4, a 2,4, 1 gb de ram i 2 disc durs (1 de 120 gb i un altra de 200 gb) Amb el sistema operatiu windows xp, ultimament tenia molts problemes l'ordinador es tancava sol, es reiniciava quan li venie de gust i l'ultim missatge ke em donava era de que havia recuperat un "archivo dañado", fins que al final ha dit prou, i sols em surt aquest missatge : No se ha iniciado windows porque el siguiente archivo falta o esta dañado: /windows/system32/config/system Para reparar este archivo inicie el programa de instalación de windows des de el disquete o cd-rom original. Presione "R" en la primera pantalla para iniciar la reparación.
He intentat instalar el windows però no em deixa, em dona error Llavors, que puc fer? Ara intentare canviar els disc durs i instalar el windows en un altre disc, per tenir operatiu l'ordinadors Pero em semble que no em deixara.
De que és culpa? Del disc dur? De la placa base? De la bios?
Estic bastant perdut i confos Sisplau, ajuda!!!
Gracies, si necessiteu saber qualsevol cosa intentare constestar a l'instant
Tink un altre problema ara ho he intentat amb un altre disc dur a veure si podia instalar el windows, pero no he pogut per ke em surt aquest error: Error inesperado <1073707264> en la línea 1773 en d:/xpsprtm/base/boot/setup/arcdisp.c. Presione una tecla para continuar
Jo et recomano que vagis descartant possibles errades. Comença fent una comprovació del disc: amb el disc d'arrencada del Windows inicia el DOS i tecleja chkdsk c:.
Això té pinta de ser un virus que és conegut perquè no et deixa arrencar el Windows ni en el mode "a prova d'errades". No sé com es diu el virus, però ni falta que fa, com que no pots arrencar el Windows, tampoc no et deixa arrencar l'antivirus, que suposo tenies instal·lat i actualitzat, per la qual cosa no hi ha manera de treuese'l de sobre. A mi em va passar amb un PC que no tenia l'antivirus actualitzat.
L'única solució que hi ha és reinstal·lar el Windows a sobre del que hi ha. Pots fer una instal·lació nova, des de cero, però hauràs de formatar tot el disc dur i si no tens els documents personals en una partició ho perdràs tot (fotos, correus, documents, etc.) Per la qual cosa et recomano que facis el següent, amb el PC engegat, col·loca el CD-ROM de Windows al lector de CD-ROM's i reinicia el PC. Veuràs que el PC arrenca des del CD_ROM, si tens especificada aquesta ruta d'arrencada, quasi tots els PC's actuals van primer al CD-ROM i després al disc dur per carregar el sistema operatiu. En aquest moment et sortirà una pantalla en MS-DOS de color blau que et proposarà d'instal·lar el Windows, entre les opcions que et donarà n'hi ha una que es diu reparar, crec que has de prémer la R del teclat i fer Intro. Si tot va bé ell Windows es tornarà a instal·lar a sobre del que ha estat infectat i es reposaran tots elf fitxers i drivers que el virus s'hagi carregat, i després del procés normal d'instal·lació (uns 30 minuts), quan el PC es reiniciï de forma automàtica (treu el CD-ROM del lector en aquell moment) el Windows s'obrirà com ho feia normalment abans de la infecció. Si tot ha anat bé, t'aconsello que actualitzis, de seguida, el teu antivirus.
Em sembla que en la meva resposta de l'altre dia no va quedar clar el que volia dir quant a reintsal·lar el Windows en l'opció "Reparar". És evident que si dic que aquesta opció només rstaura els fitxers i les carpetes danyades del Windows, aixó significa que el Windows no formatarà el disc dur sinó que sobreescriurà tots els fitxers que faltin o que estiguin danyats. Per tant, aquesta és la millor opció per recuperrar el Windows sense perdre cap dels programes ni dels documents que tinguis en el teu PC i als quals ara no hi pots accedir.
Et remeto a aquest tutorial sobre la reintal·lació del Windows en un PC amb problemes, que crec que t'ajudarà molt, està en castellà, però és una bona guia. No tinguis por d'entrar en aquest procés. Quan acabis i vegis que tot ha sortit bé o molt bé estaràs orgullós i la pròxima vegada no et semblarà una muntanya això de la informàtica. De fet, si segueixes el tutorial i donem per suposat que ja tens configurada l'arencada del teu PC des del CD-ROM, hauries de seguir l'assistent des del pas número 2.