- un PC Windows + mòdem USB (sense connexió ethernet) - un router wifi (Belkin) sense funcions de mòdem - un iPod Touch (- un ordinador amb Linux, però de moment deixem-lo apagat...)
La meva idea era compartir l'internet a tota la casa a través del PC windows. Més o menys seria:
Però no tinc experiència en muntar LANs. De moment he aconseguit que el PC Windows es connecti a internet pel mòdem USB i que vegi el router (tant amb pings com entrant la IP al navegador). Això ho he aconseguit tant donant IP dinàmiques a la connexió router-PC com amb IPs estàtiques. També he provat de canviar la configurar el router només com a Punt d'Accés.
Però no aconsegueixo que el iPod es connecti a internet. Veu la Xarxa i s'hi connecta, però el navegador Safari no funciona i tampoc es pot descarregar correus.
De moment no he configurat cap contrasenya ni res que s'hi assembli.
Pregunto: El problema és que el iPod equival a un Mac i s'està intentant connectar a una LAN Windows i "no s'entenen" per ser SO diferents? O conceptualment sí que s'haurien de poder connectar però faig alguna cosa malament? És a dir: la idea de compartir internet entre aquests dispositius és possible, o no és possible?
NOTA: Sí, ja ho sé, el més fàcil seria comprar-me un mòdem amb ethernet i connectar-lo al router, però ara mateix no vull apuginar 60€ per la face...
Ajudeu-m'hi sisplau (m'hi va la relació de parella )
Potser ja ho has fet, però com que aquí no ho comentes et diré que, perquè un pc amb windows pugui compartir la connexió a internet l'has de configurar perquè faci de passarel.la, o bé perquè faci de proxy.
En el primer cas, només cal anar a configuració de xarxa i dir-li que vols compartir la connexió a internet (ara mateix no tinc cap windows a mà per dir-te exactament els passos a fer, però crec que has d'anar a les propietats de la teva connexió de xarxa, i a opcions avançades ho trobaràs).
L'altre opció és instal.lar un proxy, com per exemple squid http://www.squid-cache.org/Download/binaries.dyn , que és el que jo acostumo a instal.lar -això sí, en màquines Linux, tot i que també existeix per a windows-. Donat que tens un Linux, la opció més segura seria connectar el Linux a internet com a proxy, i penjar-hi les altres màquines, però bé, això és cosa teva.
En qualsevol cas, posteriorment has de configurar correctament totes les màquines que s'hi connectin. En el teu cas, suposo que el teu router té una pàgina de configuració on li hauràs de posar la ip de la passarel.la, o bé la ip del proxy, dependent de la solució que intentis. Després, hauràs de configurar l'ipod perquè es connecti al router. En aquest darrer pas no et puc ajudar gaire. Val a dir, però, que el fet que es tracti d'un sistema diferent, no hauria d'influir en que puguis connectar-lo a internet a través de la teva xarxa.
La connexió a internet via mòdem USB ja la tinc compartida. És això suficient per crear la passarel·la? He de compartir també la connexió amb el router? Això no ho tinc tan clar.
Això del proxy no m'ho havia plantejat. No tinc ni idea de què és, o sigui que em tocarà "autoformar-me". A cop de www, com sempre. Si dius que aquest squid va bé i n'hi ha versió per Windows, començaré per aquí. L'opció d'instal·lar internet en la màquina Linux la vaig descartar en el seu moment; és el que passa quan tens un mòdem USB... incompatible. Llàstima.
A veure si aquest cap de setmana m'hi puc dedicar una estona.
Gràcies sobretot per la darrera frase: "el fet que es tracti d'un sistema diferent, no hauria d'influir en que puguis connectar-lo a internet a través de la teva xarxa". Això em dóna molts ànims, era el que més em preocupava!!
Sí, n'hi hauria d'haver prou, però has de tenir la xarxa ben configurada, i el router wifi també.
Mira que no tinguis activat algun firewall que et limiti el tràfic. La màquina que es connecti a la que té el modem usb ha de tenir de porta d'enllaç la ip de la placa interna del pc que es connecta a internet. En aquest aspecte, sempre et resultarà més fàcil fer proves si, enlloc de posar el router wifi, fas les proves, per exemple, amb la màquina que tens amb Linux -connectant-la amb un cable creuat-.
L'squid és un proxy un pèl complicat, que es configura, generalment, a través d'un fitxer de text. Hi ha molta informació a internet, perquè es tracta d'un proxy molt potent, a més de ser lliure i gratuït, però potser no és la millor solució si no saps massa de què va. Hi ha alguns proxy gratuïts que són més senzills. Pots mirar això: http://freeproxy.softonic.com/ . Jo no l'he provat i, per tant, no puc opinar, però les opinions que surten a softonic semblen interessants.