Com a recent usuari del programa «aTube Catcher», eina gratuïta que permet baixar al disc dur videos sencers de llocs web com «You Tube» i «Google Video», entre altres, m'agradaria que una persona o persones amb els coneixements informàtics addients es posessin en contacte amb els fabricants d'aquest programari per a fer el pegat corresponent al idioma català.
Actualment, la darrera versió que m'he baixat d'aquest programa, la 1.0.253, té l'opció d'especificar els idiomes següents: anglès, castellà, italià, portuguès del Brasil, txec i francès. Entre les seves funcionalitats mostrades afirma executar-se sota el sistema operatiu Windows, però també sota el sistema operatiu Linux mitjançant l'eina «Wine».
Opino que dur a terme aquesta traducció al català ajudaria tant a millorar aquesta eina gratuïta com a difondre l'ús de la nostra llengüa entre els usuaris informàtics. Un cop feta la traducció i inserida en el programa, també seria bo aconseguir que els diferents usuaris informàtics puguin baixar l'esmentat programa «aTube Catcher» desde aquesta altra web de «Softcatalà».
personalment penso que és més fàcil fer servir extensions al firefox que fan el mateix però a totes els webs de vídeos, a més aquestes no costen res de traduir.
http://epkis.com Programari lliure en català i alguna cosa més...
Opino que molts usuaris estan més familiaritzats en la instal·lació d'un nou programa, perquè ho han fet des de fa més temps, que en els afegits d'un dels navegadors, en aquest cas del «Firefox», que són unes eines molt més modernes amb les qual els usuaris no tan experts poden haver-se familiaritzat menys, si és que no usen l'«Explorer» o el recent navegador de «Google».
Jo m'he instal·lat alguna eina de baixar fitxers enllaçada amb el «Firefox». Primer he tingut que baixar-me vàries fins trobar una que m'anés bé, però després la que he escollit no m'ha servit per baixar-me els videos de «Google Video», «You Tube», o altres webs de videos.
Amb l'«aTube Catcher» ha estat més fàcil baixar-me els videos. A més a més, aquest darrer programa et converteix el video original a un fitxer amb format a escollir dins d'una llista.
Crec que traduir una o més de les extensions del «Firefox» dedicades a la baixada de fitxers no és incompatible amb fer la traducció de l'«aTube Catcher». A més a més, donaria l'oportunitat als usuaris informàtics en idioma català a emprar el sistema amb el qual els hi fos més familiar i fàcil, i extendria el català entre aquest nou programari.
El que m'has descrit és exactament el que faig amb el firefox en el linux, o amb el orbit downloader a windows (un programa que s'integra a internet explorer, a firefox i a opera per a baixar el que sigui d'on sigui).
Però sempre és bo tenir com més programari en català millor.
http://epkis.com Programari lliure en català i alguna cosa més...
Ja vaig pensar en traduir-lo però com que no vaig trobar els fitxers d'idioma no ho he fet, si algú sap on estan ubicats i en quin format estan, jo assuguro la traducció d'aquest programa.