Necessite fer servir l'access per crear una base de dades d'assistents a diferents esdeveniments.
Ho podria fer amb una taula senzilla a l'excel, però això requeriria diverses fulles segons l'esdeveniment, havent de repetir entrades.
Per això, necessite crear una base de dades que tinga totes les dades dels assistents i finalment un camp on puga marcar entre diverses opcions (que serien els esdeveniments als quals han anat). És a dir:
Nom Cognoms Adreça E-mail .... Assistència
A la columna d'assistència hauria de poder triar entre els diferents esdeveniments als quals la persona ha anat. Hauria de deixar fer marcatge múltiple. Sabeu com fer-ho?
Una possibilitat és tenir diferents registres a la taula, un per cada esdeveniment que ha assistit la persona, encara que així repeteixes bastant informació. Ja que si una persona va a 3 esdeveniments tindràs gravada la seva informació personal 3 cops.
Una altra manera que s'hem acut és utilitzar dues taules, una amb les dades bàsiques de la gent i una altre amb les assistències de la gent. D'aquesta manera les dades bàsiques (nom, cognom) estaran gravades una sola vegada i llavors a l'altre taula tens gravat el codi de la persona, juntament amb els esdeveniments que ha assistit.
Bàsicament la finalitat de la taula és poder fer enviaments massius de correus per als assistents d'una determinada activitat.
És a dir, jo vull dir: "fes un filtre per aquesta activitat concreta", i així obtindré els correus de la gent que ha vingut a aquesta activitat i els envie el que siga.
Amb això que dius sobre el codi dels assistents, com relacione ambdues taules?.
1. A la primera tindria les dades dels assistents amb les seues ID
2. A la segona tindria a la primera columna, les ID de les persones i a les següents columnes els diferents esdeveniments.
Aquesta estructura em semblaria correcta i fàcil. Ara bé, tornant al que he dit abans: com podria filtrar el contingut de manera que només em mostrara els assistents a una conferència concreta, o a dues (si es poguera) de forma que poguera enviar-los un correu electrònic?.
Jo a la segona taula tindria dues columnes ID de la persona, i l'esdeveniment. De manera que si una persona assistís a 3 esdeveniments tindria 3 registres a la segona taula.
Des de l'Access quan fas un consulta agafes les dues taules i arrossegues cap a baix els camps necessaris. Llavors has d'indicarli a l'access com ha de relacionar les dues taules. Per fer això has d'arrossegar el camp 'ID d'usuari' d'una taula a sobre del camp 'ID d'usuari' de l'altre i et dibuixara una línia que unirà els dos camps indicant que aquella és la relació.
Llavors per posar un filtre has d'agafar el camp de l'esdeveniment, arrosegar-lo a la part de baix. A sota de cada camp hi ha una serie de cel·les i una d'elles (crec recordar que la primera) escrius el nom de l'esdeveniment i haurien de sortir tant sols els correus de la gent que ha assistit a aquell esdeveniment.