Hola, el meu nom es Robert, soc un usuari de programari lliure i voldria crear una empresa online. El meu dubte es si puc pendrer drets d'autor sobre cualsevol fitxi que jo crei amb un programari lliure i fer-lo servir per a la meva empresa. Per exemple, faig una imagte amb el GIMP i hi poso copyright ja que servira per a la meva empresa. Evidentment entenc que el free sowftware s'exempta de cualsevol responsabilitat i no dona cap garantia de cualitat o comerciabilitat. Aixo no es problema per a mi. Tanmateix volia saber si era possible fer-ho. Moltes gracies Robert, usuari de programari lliure
Jo crec que si l'imatge l'has feta tu, pots demanar drets d'autor per aquella imatge, sigui quin sigui el software que hagis fet servir. (Els drets sobre un quadre no ténen res a veure amb el fabricant del pinzell o de les pintures amb les quals va ser pintat) Si ho crees tu, l'autor n'ets tu, independentment de les eines que hagis utilitzat.
Això és el que em diu la meva lògica. No obstant, no sóc cap entès en el tema, per la qual cosa tampoc et puc assegurar que no estigui equivocat del tot.
qui tens un enllaç on explica com una empresa ha migrat a les eines a programari lliure, i no per això els continguts que fan han de ser obligatòriament lliures.
si la imatge és teva no hi ha cap problema. El problema ve si has agafat un codi font que és lliure llicenciat amb GPL. La GPL et permet vendreu, copiar, modificar, sempre i quan els canvis que facis també estiguin amb GPL.
Per exemple, jo agafo el mateix codi font de GIMP, i puc crear un nou programa amb el mateix codi, i fer 4 modificacions, però el codi haurà ser lliure. I el binari ( .exe .deb .rpm ) el podre vendre sense cap problema.
Si agafes una image GPL podràs fer el mateix, però les modificacions les hauràs de publicar en GPL
Si la imatge és teva, tu decideixes com ho llicencies.
Nois moltes gracies per les dues opinions, em sembla que les he entes. El que jo fare sera crear imatges desde 0. Per tant no crec que hi hagi cap mena de problema. Ja savia que si en modifiques una o nagafes una en el programari lliure hi ha problemes. Volia fer una empresa de jocs en flash.... -aviam que tal va. Vagi beee Robert