Firefox 3 i Firefox 3.01 contenen un important error (“bug”) en el seu Gestor de Perfils (Profile Manager) que fa aconsellable, als usuaris que l’utilitzem, desactivar-lo fins que en properes actualitzacions del FF3 quedi corregit. Aparentment funciona bé, ja que el gestor obre amb tota normalitat els diferents perfils que tenim creats, ens ajuda a crear-ne de nous i també a suprimir-los.
El problema ens el trobem cada vegada que des de la seva aplicació germana, el Thunderbird, cliquem algun link de pàgina web que trobem dins d’un mail rebut. Enlloc d’obrir-se automàticament el Firefox 3, o el seu Gestor de Perfils en el cas de que l’estem usant, resulta que no només no s’obre, si no que fins i tot el FF3 queda “penjat” i ja no ens deixa ni obrir-lo pel procediment normal de clicar la seva icona o enllaç directe del Menú d’Inici. En aquest cas, l’únic que es pot fer per desblocar-lo es obrir l’Administrador de Tasques (de Windows o de Linux), localitzar el Firefox i tancar-lo des d’aquest lloc.
Us ho explico perquè jo m’he estat “trencant el cap” durant moltes setmanes i em pensava que era un problema meu, i resulta que no és així, ja que afecta de forma generalitzada als usuaris que fem servir el Gestor de Perfils. Als fòrums en llengua anglesa de Mozilla ja se’n parla bastant i s’aconsella desactivar de moment aquest gestor. El més lamentable de tota aquesta història és que si la desesperació fa que activem com a navegador per defecte l’Internet Explorer de Mocosoft, aquest s’obrirà sense cap problema quan se’l “crida” des del Thunderbird. El Bill Gates (Portes) i els seus es deuen estar partint de riure!
Procediment recomanat (en aquests fòrums en anglès):
1- Des “d’Executar” del Menú d’Inici escriure: “C:\Archivos de programa\Mozilla Firefox\firefox.exe” –p
Apareixerà el Gestor de Perfils del Firefox. Desactiveu el quadret corresponent perquè no es torni a obrir el gestor la propera vegada que executem el FF. Tingueu present que el perfil que estigui marcat en aquell moment serà l’únic que s’obrirà per defecte a partir de llavors.
2- Creem accessos directes a l’escriptori per cada un dels perfils que tenim, amb la finalitat d’obrir-los manualment.
Exemple: “C:\Archivos de programa\Mozilla Firefox\firefox.exe” –p “pepet”
(*) Substituïu “pepet” pel vostre nom exacte del perfil corresponent. No oblideu les cometes, el nom ha d’estar entre cometes.
3- Comprovem com el problema era el Gestor de Perfils, ja que una vegada desactivat, i si cliquem un link des del Thunderbird i el nostre navegador per defecte torna a ser el Firefox, aquest s’obrirà (ara si) sense cap problema amb el perfil que ens ha quedat fixat.