Hola! A veure si algú em pot donar un cop de mà... A l'engegar l'ordinador apareix un missatge que diu: "No s'ha iniciat Windows perquè el següent arxiu no hi és o està danyat: \WINDOWS\SYSTEM32\CONFIG\SYSTEM.
He llegit en altres posts que es podia resoldre amb la Consola de recuperació del programa d'instal·lació d'XP, però el meu ordinador no es reinicia des del CD (no sé per què), tot i que la Bios està configurada correctament.
Veig que una altra manera de resoldre el problema és "slavejant" el disc dur que falla. Com que tenia dos discos durs, he posat el que va bé com a master i el que fallava com a slave, i s'encén perfectament, però després ja no sé què he de fer per reparar el que falla. Algú pot explicar-me el procés o donar-me alguna altra solució? L'ordinador té més de 5 anys... Gràcies!
Pero amb l'altre disc dur que has fet? Entenc que nomes l'has connectat i prou, per tal de bolcar les dades que t'interessen del vell a aquest...
Si es aixi, prova el següent abans de formatejar o fer qualsevol altra cosa, ja que aquest arxiu es pot haver malmes per diversos motius, un dels quals podria ser que el disc dur ha passat a millor vida, pero no ho crec....
=> Deixant de banda per ara la consola de recuperacio i altres coses que pot ser en complicaran la vida, primer de tot provaria de reparar la instal·lacio actual del Windows amb el cd d'instal·lació, on tambe hi ha aixo de la consola de recuperacio.
Si no t'arranca, sera pq o be el cd no esta ben gravat (a menys que sigui original), o be, la BIOS esta configurada de forma incorrecta. Assegura't que ho tens ben configurat (Apartat "Boot->Boot Device Priority" i com a fisrt boot la unitat de CD/DVD).
Un cop insereixes el CD, surt un text que et diu q premis qualsevol tecla per arrancar des del cd, per tant, prem-la i entraras en la instal·lacio.
Per a reparar, has de seleccionar la opcio Instal·lar, i tot seguit, en l'apartat que et mostrara les particions del teu disc dur, apareixera la unitat en la que hi ha el windows instal·lat i nomes hauras de premer la tecla R per a reparar (crec recordar que era aquesta). Si no et detecta el windows, possiblement et faltaran altres arxius, i reparar el windows sera mes complicat que tornar-lo a instal·lar, pero aixo no significa que hagis de renunciar a les teves dades.
Be, ja diras com ha anat aixo de reparar, sino, jo provaria una reparacio manual de l'arxiu aquest que falla (i possiblement algun altre que despres fallara, que per cert, forma part del consagrat registre del windows).
Gràcies per la resposta. Finalment he trobat una adreça on explicaven com instal·lar la Consola de recuperació(http://support.microsoft.com/kb/307654/es). El problema inicial era que no podia reiniciar des del CD, tot i que la bio ja estava configurada correctament. Ara estic en el procés d'intentar copiar els arxius corresponents al disc dur que no funciona mitjançant la consola. No vull reinstal·lar-hi l'XP per no perdre la informació. Per tant, si no m'equivoco només em queda la solució d'aplicar els comandaments corresponents amb la Consola de recuperació. Gràcies!
Pero que el disc dur hagi petat encara no esta clar, en tot cas, per ara es el Windows. COncretament, un dakets arxius se't pot haver corromput per alguna rao, ja que si el disc falla, possiblement no podras recuperar cap dada tampoc, pro ja veurem.....
Des de la consola de recuperacio, si es que t'arranca be i et deixa fer lo següent, pots provar de reanimar el windows per tal que torni a arrancar, pero amb el problema que molts programes que tens, segurament fallaran i no arrancaran, pro be, podras guardar les dades des d'una finestra del explorer i et sera mes comode que no pas per comandes, q ti pots tirar els anys de Deu si no tens totes les dades en un únic lloc.
En tot cas, pots usar la opcio d'arrancar la consola del windows prement repetidament la tecla F8 abans que es comenci a carregar el windows, i tot seguit despres de carregar la BIOS, en el cas que no puguis instal·lar la consola de recuperacio, pq com l'has instal·lat si no t'arranca ni el windows i no et reconeix el cd d'instal·lacio?
Comandes ms-Dos per a intentar reanimar el windows (premer return al introduir cada comanda):
situarte a la C: (si no hi estas ja , si es la que hi tens el Windows instal·lat amb: c: )
cd C:\WINDOWS\system32\config
ren system system.old
ren system.bak system
Si l'arxiu software tambe falles, fas el mateix, pro amb "software" en comptes de "system".
ATENCIO: amb aixo, arrancaras el windows, pero el tindras tan podrit q lo millor sera que el reinstal·lis de nou, pro clar, aixo si et reconeix el cd del windows la lectora, que per a instal·lar la consola l'has d'haver usat, no? pq si el windows no arranca.....). Si es que el cd
-Per a fer un backup dels arxius, possiblement amb una versio Live d'un Linux tambe podras salvar les dades a l'altre disc dur.
-Per altra banda, instal·lant el windows a sobre de la instal·lacio actual, sense formatejar tambe podries arrancar el windows, tot i que aquesta opcio tampoc m'agrada...
-la opcio de reparar el windows no esborra res! I es lo que hauries de provar abans, pro clar necessites arrancar la instal·lacio des del cd.
-Et reconeix la unitat de cd, la BIOS com a minim?
-Que vas fer l'ultima vegada abans que el windows comences a fallar? Algun tall de llum? pq podria ser algun virus que s'hagues carregat akets arxius....
Hola! Gràcies per les teves recomanacions. Intentaré contestar-te al que em preguntes.
Al meu ordinador tenia dos discos durs, un de molt nou i un de vell. El nou era amb el que arrencava l'ordinador i el vell el tenia perquè hi guardava informació. De cop i volta un dia no es va engegar l'ordinador (sense cap tall de llum) i pel que em deia veia que fallava el registre. El que vaig fer va ser posar el disc dur vell com a màster i el nou (que no em permetia engegar l'ordinador) com a slave. Bé, no hi havia cap problema. Puc guardar i agafar informació del disc dur nou sense dificultat. Funciona perfectament. L'únic que passa és que com a màster no em permet fer-lo funcionar perquè s'han malmès dades del registre. Per tant, puc engegar perfectament l'ordinador amb el disc dur vell, però això és una solució transitòria perquè aquest ja té molt temps i de vegades em donava problemes.
Jo no sé si amb aquesta situació tinc alguna altra solució que aplicar la Consola de recuperació. Navegant per diferents posts no l'he sabut trobar.
L'única informació que he trobat és que, pel problema que jo tenia, he d'anar introduint diferents comandaments (que són els que indica en aquesta adreça: http://support.microsoft.com/kb/307545/es). He intentat introduir les línies de comandament, però no m'acaba de funcionar. En lloc de "c:" hi poso "h:", que és el nom del disc dur que tinc en segon lloc. No sé què falla.
Resumint, 2 preguntes: 1) Em comentes que el més fàcil és fer Reparar. Vols dir amb el programa d'instal·lació del CD d'XP o amb la consola?. Si és així, no em formatejarà de nou el disc dur, no?
2) Si segueixo treballant amb la Consola de recuperació, en les línies de comandament, he de canviar "c: per h:" o m'equivoco?
Moltes gràcies per la teva ajuda i les extenses explicacions!!
Abans de tot, l'objectiu que tens en ment es el de reparar el windows, no? Com que dius que les dades ja les has recuperat....pq sino, no m'estic enterant del panorama, XD
El disc dur vell, te algun Sistema Operatiu instal·lat, o nomes l'has usat per a fer un bolcat de les dades que volies?
Si fos aixi, i vols reparar la instal·lacio del windows del nou, deixa el vell desconnectat quan vulguis reparar, i el nou com a master.
Si el vell no te cap SO instal·lat, nomes canvia a master altre cop el disc dur nou, i deixa el vell com a slave, tenint en compte que en l'extrem del cable IDE hi ha d'anar el master, i en la connexio del mig el slave.
1) la primera pregunta es facil de contestar:
No, la opcio de reparar no danyara cap instal·lacio ni les dades de cap particio, simplement intenta reparar arxius q detecti que estan danyats o corruptes de la instal·lacio del windows. (el que pot passar es q tinguis un cd amb el SP1, o sense aket, integrat en el cd, i al tenir el Windows SP2 no puguis reparar. Crec recordar que no deixava reparar si passava aixo, o ho deixava fer i se't carregava el SP2....Aixo no t'ho puc assegurar ara. Si sas exactament que el cd porta integrat el SP2, aixo no t'afectara i pots procedir tranquilament; si el cd es de fa pocs anys, segur que el duu integrat)
Be, doncs si vols reparar, ho has de fer amb el cd, i seleccionar "instal·lar", amb el que t'apareixeran les particions en la que vols instal·lar-lo. Veuras que detectara la particio on hi ha el windows instal·lat, i tu simplement has de premer la tecla "R" (si llegeixes les instruccions hi posa clar q es akesta tecla, o la q sigui, per a "REPARAR la instal·lacio actual"). Sobretot has de seleccionar "Instal·lar", ja que premer "R" en el primer menu que s'ofereix abans, arrancara la consola de recuperacio, amb la que no faras gran cosa, a menys que provis allo de renombrar els arxius tu manualment.
Prova de "Reparar", ja que es algo automatic, i si et serveix per arrancar el windows altre cop, pos ja hauras aconseguit alguna cosa. La particio del windows te la de detectar per ous, ja que si intenta arrancar i falla al carregar el "system" akell, l'arxiu que conte la info de la particio no esta corrupte.
2) De cara a la segona pregunta:
Si et refereixes a executar les comandes que et vaig indicar, doncs has de posar la lletra de la particio en la que hi ha el windows danyat. Diria que la consola ja mostrara la lletra en la que hi ha el windows instal·lat (veuras la lletra al davant de la linia en la que pots escriure). Sino, introdueixes dir, i si et mostra "archivos de programa", windows, etc, saps que estaras situada en la particio correcta.
Concretament, quin error et deia? Q no es podia trobar la ruta especificada?
Hola! He seguit les teves instruccions per intentar reparar el Windows, però l'únic que he aconseguit és reinstal·lar-lo (sense esborrar arxius) al disc dur master, però no he pogut fer-ho amb l'slave (que és el que tenia problemes). De totes maneres, moltes gràcies pel teu esforç. Avui el porto a reparar perquè ja hi he perdut moltes hores.