jo el que faig es anar a la pàgina del fabricant i descarregar-me la última actualització del meu model exacte de placa base i me'l guardo en un disket.
Al iniciar el PC, li dono al F2 i se'm actualitza, tot i que potser aquest últim pas depengui de la placa de cadascú (consulta el teu manual).
El virus descàrregats d`internet no poden accedir la BIOS, no crec que sigui això, la única manera d`infectar la BIOS seria amb un floppy o CD que esta infectat. La BIOS comenca a funcionar abans que comenci el Windows, per tant l´única manera d`infectarla seria amb un disc d`arranc que comenci a funcionar encara abans.
Segurament, si el problema es la BIOS, et poden haver tocat la configuració hi l`han espatllat, per accedir a la BIOS has d`engegar l`ordinador i mantenir la tecla "Supr" apretada, depenent del model potser es un altra tecla com ara "F2", quan hagis accedit a la BIOS hi haura una opció, segurament en anglès, que dira "reset" "original settings" o semblant, accepta-ho i la BIOS tornara ha com ha sortit de fàbrica.
Podries dir-nos quin model de ordinador tens per tal que et poguem indicar possibles solucions?
PD: em sembla poc probable que dels milers i milers de virus que corren per l'internet, t'hagi tocat un que et borri la BIOS, existeixen, sí, però es molt més problable que t'entri un virus que sigui un troyà, que no pas et trobis amb un virus que t'esborri la BIOS, és molt més probable que la pila interna que et porta el PC s'hagi espatllat per algun motiu, que no pas t'hagis trobat amb un virus malèfic i diabòlic que t'esborri la bios (o et putegi la bios).
Respecte a programes per actualitzar la BIOS del teu ordinador, has de buscar el model de placa base que tens a la pàgina del fabricant de la placa i mirar si disposa de actualitzacions per a la teva placa.