Hola, no sé si em podreu ajudar, però és que no he trobat cap mena d'informació enlloc que em pogués solucionar el problema: Sóc inexperta i m'he decidit a formatejar l'ordinador (Xp). No he tingut cap problema i ho he pogut fer. Ara bé, quan em volia connectar a internet resulta que no puc. Jo em pensava que Windows ho configurava automàticament però a "Connexions de xarxa" no hi ha res de res. No sé com fer-m'ho, perquè no vull començar a remenar i espatllar alguna cosa. M'he pensat que havia de "Crear una connexió nova" amb el CD que tinc de Vodafone, però resulta que a mig instal·lar em diu que no tinc el wi-fi i no em deixa fer res. Si algú em pogués donar un cop de mà (i m'ho expliqués de manera senzilla...)
El problema que tens, és que no has configurat correctament la o les interfícies de xarxa. Per dir-ho d'una altra manera, has d'instal·lar els drivers corresponents. Si et connectes a través d'una wifi, has d'instal·lar el programari de la teva targeta/llapis USB wifi, si et connectes a través d'una ethernet, has de configurar la placa ethernet.
Normalment, si la wifi i/o la placa de xarxa, les vas comprar amb l'ordinador, en algun lloc -normalment un CD/DVD- hauries de tenir-ne els drivers. Jo no uso windows a casa, per tant, el què dic a continuació pot no ser exactament igual: Vés a El meu Ordinador (botó dret)->Administrar->Administració de dispositius. Aquí hauries de veure una sèrie d'interrogants, que correspondrien al maquinari que té el teu ordinador, i que no tens instal·lat correctament.
Si tens un ordinador de sobretaula, és molt probable que tinguis el CD/DVD amb les utilitats de la placa base, on acostuma a haver-hi els drivers ethernet, de so i de vídeo (si és que no tens plaques dedicades). Si tens el CD/DVD posa'l, i segurament ja et guiarà en el procés d'instal·lació. Si no tens cap CD/DVD, aleshores hauràs de buscar els drivers a internet i, es clar, primer hauràs de saber quin maquinari tens, cosa que no és difícil, però sí un pèl complex si no en tens ni idea. Hi ha un programa anomenat AIDA32 que et dóna tota aquesta informació. Si et fa falta, ja diràs.
Si tens un llapis wifi, segur que tens un CD/DVD amb el driver. L'has d'instal·lar.
Sort
PD: Mentre no soluciones el problema, sempre et queda la possibilitat d'iniciar l'ordinador amb un livecd GNU/Linux, un CD que arranca el sistema sense instal·lar res, i segurament comprovaràs que, amb Linux, et pots connectar a internet sense fer res més.