Sóc la rosaciencies que fa poc s'ha comprat un ordinador...la veritat és que domino molt poc el tema. Voldria saber quins programes bàsics em calen per a treballar com cal amb l'ordinador tenint en compte que sóc professora de ciències de secundària i uso l'ordinador per: -navegar per a internet i baixar-me coses ( textos, imatges, videos ) útils per a les meves classes -fer documents de text, presentacions, fulls de càlcul, gràfics -desar-m'hi fotografies familiars
Si et dediques a l'educació, i a més a ciències de secundària, i si realment domines molt poc el tema, cosa que vol dir que no deus tenir el cap ple de "Finestretes", jo optaria per instal·lar-me alguna cosa tipus edubuntu: http://edubuntu.org/.
Amb aquesta distribució de Linux, no caldrà que et preocupis pràcticament de res, perquè un cop instal·lat -amb un ordinador nou en mitja horeta el tindràs a punt-, ja hi seran tots els programes que necessites per treballar, se t'actualitzarà automàticament, i instal·lar programari nou et resultarà molt fàcil a través dels gestors de programari.
Es clar que, si treballes a la pública, potser t'interessi la Linkat, que és la distribució patrocinada per la Generalitat.
A softcatalà hi trobaràs tota la informació necessària http://www.softcatala.org/wiki/Linux. I, si tens dubtes, sempre pots preguntar al fòrum de Linux
Sort
Ara, si comets el greu error de seguir amb windows, i no vols piratejar res, et convé instal·lar-te els següents programes: openoffice (ofimàtica), firefox (navegador web), vlc (multimèdia), gimp (retoc fotogràfic), 7-zip (descompressor-compressor de fitxers), picasa (per ordenar-te les fotos familiars), i PDFcreator (per poder exportar qualsevol document a PDF). A més, també et convindrà algun antivirus, l'avast és l'únic que conec que tingui versió en català. Tots aquest programes són lliures, gratuïts i en català, excepte el Picasa i l'Avast, que són gratuïts però no lliures.
Tots els programes comentats es poden trobar al Rebost de Softcatalà.