Nois, me n'ha passat una de molt grossa, a veure si em podeu ajudar.
Fa un parell de setmanes que jo estava tan feliç amb el meu ordinador fins que em va caducar la llicència de l'antivirus (BITDefender), curiosament, quan encara em quedaven com uns 10 dies per expirar la llicència ja no vaig poder descarregar les actualitzacions del fitxer de virus nous que es baixen cada dia, normalment. No obstant això, teòricament l'antivirus estava actiu però desfasat en el temps.
El cas és que, suposo que em va entrar un virus amb molt "mala llet", l'ordinador en arrencar el Windows XP Professional m'arrancava però em treia un missatge que m'advertia que "la imagen del archivo xxxxxx.dll de Windows que está instentando abrir no es un a imagen correcta de Windows, compruebe..."
Després d'acceptar o fer Intro diverses vegades sobre aquest avís aconseguies entrar al Windows i el PC treballava normalment mentre no intentessis obrir qualsevol programa on es repetia el mateix procés.
Malauradament, ara fa una setmana ja no vaig poder aconseguir d'entrar al Windows i aquest se'm penjava a punt de carregar l'Escriptori. He mirat a diversos fòrums d'Internet i això que m'ha passat a mi li ha passat a més de una però no he trobat una solució comuna ni fiable al problema.
He intentat recuperar la instal·lació del Windows des del CD d'instal·lació però mitjançant l'ordre Reparar, per no perdre els programes que tenia en el disc dur i no ha estat possible ja que quan el Windows intenta copiar els fitxers més importants de la carpeta I386R (no recordo exactament el nom) el "mal parit" del virus o del programa que m'escà fastiguejant no li deixa amb la qual cosa has d'acabar tancant amb la impossibilitat de refer la instal·lació del Windows sense formatar el disc dur.
L'altra dia, després de tirar la tovallola i renunciar a salvar els programes instal·lats en el meu disc dur vaig decidir tirar pel dret i formatar la partició C: on tinc el Windows (tinc una altra partició on hi tinc tots els documents, a la qual ara per ara no puc accedir si no aconsegueixo reinstal·lar el Windows, però gràcies a un meravellós CD de recuperació de Norton he pogut copiar tots els documents, imatges i vídeos a un disc dur extern que tenia per fer còpies de seguretat, però em temo que ara, a sobre, li he encomanat el virus que tenia al Windows, però ara això no és el que més em preocupa.
Com us deia, després de procedir a fer una instal·ació des de zero del Windows, poso el CD li dic que vull fer una instal·lació nova i comença a formatar la C: fins que acaba el procés i en el moment de reiniciar el PC de forma automàtica, quan esperes que aparegui aquella pantalla blau cel que està dividida en dues columnes i t'avisa que la instal·lació es farà dintre d'uns 39 minuts, el procés satura i no passa d'aquí sense cap missatge ni positiu ni negatiu. Estic desesperat.
Què puc fer? Sí ja sé que el puc portar a reparar, però voldria trobar jo la solució, perquè si porto el PC a un "professional" potser em cobrarà una pasta per no fer res i si s'arregla em quedaré amb les ganes de saber que m'hi ha fet, per tal que no em torni a passar una cosa així. Ara em penedeixo de no haver fet un Ghost o una còpia de seguretat de tost el sistema operatiu, mai no trobar el moment i ara m'he quedat sense el Windows. Necessito solucions bones i fiables.
També he intentat refer el fitxer BOOT.INI des del CD de Windows però tampoc no ha donat resultat. Crec que el presumpte virus se m'ha carregat alguna cosa de la BIOS que no em permet iniciar la càrrega del Windows. Fins i tot he provat de posar un altre disc dur més petit que tenia arraconat, però tampoc no aconsegueixo carregar el Windows, suposo que el mal potser és a la placa base. També he llegit que traient la pila botó de la placa base es reiniciarà el firmware de la BIOS, però no sé si això em portarà a res, ni sé si és la solució. Us ha passat quelcom així?
Us comunico que ja he resolt la incidència després de quinze dies de patiments i angoixes. El problema bàsic, per a la vostra informació, és que em va entrar un virus, contra el qual la majoria d'antivirus no hi tenen vacuna, que es diu Virut.n.gen. És un virus letal que es carrega els fitxers bàsics per iniciar el Windows i no et permet arribar fins a l'Escriptori, la qual cosa m'ha obligat a formatar el disc dur i tornar a instal·lar el Windows des zero, perdent tots els programes que ja tenia instal·lats i configurats. Si el vostre antivirus el detecta, alguns ni això, mireu d'escanejar el disc dur sense tancar el Windows i esborreu els fitxers on s'hagi instal·lat, sempre que no siguin vitals, normalment s'agafa als fitxers executables que pugueu tenir al PC.
El problema que tenia que no podia acabar d'instal·lar el Windows després de formatar era degut a què el CD-ROM de Windows que jo tenia era defectuós i fallava a l'hora de copiar els fitxers de Windows. Un amic ho va provar amb un altre CD de Windows i ara ja he pogut recuperar el meu PC, no sense esforç i molt cabreig. També he descobert un programa que pretén eliminar-lo, pque encara no l'he provat, però ho faré, ja que tinc un disc dur extern on hi guardo molts fitxers de fotos, vídeos, documents i programari que ara s'han infectat.
Si no trobàveu la solució ja la teniu, espero haver-vos ajudat i informat sobre aquest perill que corre per la xarxa.
Per cert, estic convençut que el virus em va entrar perquè em va agafar amb les defenses baixes. Em quedaven 10 dies de vigència de la llicència de l'antivirus de pagament BITDefender i aquest em va deixar en pilotes, ja que no se'm baixaven les darreres actualitzacions diàries del fitxer de virus i es va desconfigurar la protecció emeten o permanent del sistema. Aneu en compte si teniu l'antivirus a punt de caducar, si és de pagament, us pot deixar tirats per obligar-vos a renovar la llicència, cosa que considero molt greu i denunciable com a pràctica comercial.