Bon dia! Sempre he utilitzat el Language Tool al Libreoffice sense cap problema, però des que vaig actualitzar el meu LibreOffice a la versió 5.2.3.3, quan instal·le l'extensió, dóna error. Concretament, diu: Could not create Java implementation loader
He provat amb el Language Tool 3.5 i amb el 3.2, i res! I amb versions diferents de Java (la 7 i la 8, concretament).
Porte molts anys utilitzant-lo! És una meravella i no puc viure sense ell! Alguna idea de com solucionar el problema?
Intente resumir-te els punts que potser t'afecten:
- Assegura't que tens Java 8 (és un requisit, el Java 7 no serveix). - Assegura't que Java i LibreOffice són tots dos de 64 bits o tots dos de 32 bits. - En LibreOffice, fes aquesta comprovació. Vés a Eines > Opcions > LibreOffice > Avançades, i comprova que tens seleccionat el Java 8. Mira la imatge adjunta. Apareix com a "Java 1.8". - Una vegada feta la instal·lació, cal tancar i tornar a obrir LibreOffice.
Amb això t'hauria de funcionar. Després hi ha altres possibles problemes que depenen del sistema operatiu. Si fas servir Mac o Linux, mira bé la llista.
Encara tens una altra possibilitat que és usar el Catalanitzador (per a Windows). Entre altres coses, fa la instal·lació de LanguageTool per a LibreOffice. https://www.softcatala.org/catalanitzador/
Aviso d'entrada que d'informàtica no en sé gota. Em vaig espavilant amb tutorials i cops de google. Però amb el language tool no me'n surto. Em passa el mateix que al primer post, no puc fer anar el language tool de cap manera amb el libreoffice al mac. He seguit les instruccions d'aquest paràgraf:
For Mac users: LanguageTool requires Java 8 or later, which is available for the Mac only as a 64 bit version. You need the 64-bit version of LibreOffice 4.2 or later in order to use LanguageTool on a Mac and you also need to have 'Java for OS X' installed, additionally to Java 8 (Source: #74877).
He reiniciat el libreoffice, el mac i la paciència, i em passa el mateix: LibreOffice requires Oracle's Java Development Kit (JDK) on Mac OS X 10.10 or greater to perform this task. Please install them and restart LibreOffice.
Si algú amb molta paciència també em volgués ajudar... Necessito respostes per a ximples, que no en sé, i estic desesperat.
Ahir jo vaig instal·lar sense cap problema l'extensió però crec que ja tenia instal·lat el JDK per la feina.
Si no em falla la memòria, el Java que vas instal·lar es el JRE (Java Runtime Enviroment), que serveix per executar les aplicacions. El Java que et demana es el JDK (Java Development Kit) serveix per desenvolupar aplicacions, però suposo que deu incloure mes llibreries i el Language tool en necessita alguna. Parlo de memòria de quan vaig fer un curs de programació en Java, però fa molt temps que no el toco