2.2. Nova versió del GEGL, compatibilitat amb alta profunditat de bits, múltiples fils, i més

L’objectiu final de la versió 2.10 va ser completar el port a la biblioteca de processament d’imatges de GEGL, va començar amb la v2.6 quan vam introduir l’ús opcional de GEGL per a eines de color i una eina experimental GEGL, i va continuar amb la v2.8 on vam afegir projecció de capes basat en GEGL.

Ara el GIMP utilitza GEGL per a tota la gestió de rajoles i crea un gràfic acíclic per a cada projecte. Aquest és un requisit previ per afegir l’edició no destructiva prevista per a la versió 3.2.

L'ús de GEGL té molts avantatges i alguns ja els podeu gaudir en el GIMP 2.10.

El suport a l'alta resolució de bits permet processar imatges fins a 32 bits per precisió del canal de color, i obrir/exportar fitxers PSD, TIFF, PNG, EXR i RGBE fidels a la seva qualitat d'origen. A més, es poden obrir imatges FITS amb una precisió de fins a 64 bits per canal.

Multi-threading permet utilitzar diversos nuclis per al processament. No totes les funcions del GIMP n’utilitzen, és una cosa que pretenem treballar més. Un punt d’interès és que el multi-threading passa pel processament GEGL, però també pel propi GIMP, per exemple, per separar la pintura del codi de visualització.

El processament lateral GPU encara és opcional, però està disponible per a sistemes amb controladors OpenCL estables.

Podeu trobar opcions de configuració per multi-threading i acceleració de maquinari a EditaPreferènciesRecursos del sistema.

Col·laboradors: Michael Natterer, Øyvind Kolås, Ell, Jehan Pagès…