Mentrestant no tenim un assistent de veu català, Crec que podríem fer-ne un, fent servir de pont amb un altre idioma com el castellà. Els resultats no seran els mateixos ja ho se.
Jo m'estic barallant amb el mac (per que es el sistema que conec) amb un automatitzador de tasques que es el "Automator".
Al Google translator li dic de veu la petició, la traducció al castellà en forma de texte es copia al asistent real castellà, aquest dona el resultat en castellà en forma de text que es torna a copiar al Google Translator que me'l tradueix en forma de veu en català.
M'està costant per que no tinc els coneixements que necessito. De ben segur que hi ha qui podria fer-ho fàcilment, també per Android i voldria si em poguéssiu posar en contacte amb grups que els podes interessar aquest projecte. Moltes gracies. Santi
És una mica difícil d'explicar, però, si bé és veritat que no hi ha cap assistent de veu COMERCIAL en català programàticament es pot fer servir Google en català. Resumint molt de pressa, els assistents de veu tenen una fase del seu algoritme que transforma la veu en text (Spech To Text) interpreten el text i per contestar tenen la fase inversa, converteixen la seva resposta que de forma natural és text a veu (Text To Speech). Tant una com l'altre Google pot fer servir el català tot i que no entenc per què no dona aquesta possibilitat en la seva versió comercial de l'assistent. En canvi, sí que pots fer servir els dos serveis mitjançant accés programàtic (s'ha de saber programar).
Per tant, de forma programàtica sí que es podria fer el que dius, passant pels serveis de Google. Jo tinc muntat quelcom similar amb la domòtica de casa. Transformo la meva instrucció en català a text fent servir els serveis de Google, després la instrucció s'envia de forma programàtica a ChatGPT, l'interpreta, fa el que hagi de fer (apagar el llum, encendre la TV...), chatGPT em contesta amb text i aquest text el passo pel servei de Google perquè em verbalitzi el text. Això si ho puc fer perquè soc programador i pagant (ni el servei de Google ni el de ChatGPT són gratuïts).