Introducció al Thunderbid 1.0/Gestió de subscripcions RSS

De Wiki de Softcatalà

Dreceres ràpides: navegació, cerca

Avui en dia, la gran majoria dels blocs i llocs de notícies més populars d'Internet disposen de sistemes de sindicació, que faciliten la consulta i el seguiment de les novetats del lloc web des d'un client preparat per a interpretar-ho.

Per a poder utilitzar el Thunderbird per a aquesta finalitat, primer aneu a Eines -> Paràmetres del compte... -> Afegeix un compte:

Imatge:Thun1-9.1.png

Trieu Blocs i fonts RSS, i continueu endavant seguint les instruccions fins a crear un compte per a aquest ús.

Imatge:Thun1-9.3.png

Comproveu que tot està bé i amb el nostre navegador aneu al vostre lloc web preferit, per exemple, Softcatalà.

Imatge:Thun1-9.4.png

Mireu de trobar un quadre taronja amb les lletres XML o RSS, feu-li un clic amb el botó dret del ratolí i copieu-ne la ubicació de l'enllaç.

Aneu novament al Thunderbird, i feu un clic amb el botó dret a la carpeta Blocs i notícies, Gestiona les subscripcions. A continuació us apareixerà aquest quadre:

Imatge:Thun1-9.5.png

Cliqueu el botó Afegeix i veureu aquesta finestra:

Imatge:Thun1-9.6.png

Al camp d'URL de la font, podeu copiar l'enllaç que heu agafat des del navegador. Premeu D'acord.

Imatge:Thun1-9.7.png

Apareixerà una subcarpeta amb el nom de la subscripció RSS. Si hi aneu, podreu veure els darrers continguts que s'han publicat.

Imatge:Thun1-9.8.png